Acció Social i Recerca

Recursos per a l’assistència sanitària

Finançament d’obres i equipament

Obertura del Campus Sant Pau

Després de dos anys d’obres, l’octubre de 2016 entren en funcionament les instal·lacions del Campus Sant Pau al Pavelló de l’Antiga Farmàcia i part del soterrani del Pavelló del Convent, amb els nous espais docents de la Facultat de Medicina de la UAB i de l’Escola d’Infermeria (EUI - Sant Pau).

Les obres, finançades en bona part per la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, s’han centrat en el reforç estructural de l’edifici, l’adequació funcional i el redisseny dels interiors, la renovació completa de les instal·lacions i una nova xarxa  d’energia geotèrmica. També s’ha adequat l’edifici a les actuals normes contra incendis i de seguretat, amb noves sortides d’evacuació.

Amb aquesta actuació, la Facultat de Medicina i l’Escola d’Infermeria estrenaran noves aules, una àrea de simulació i laboratoris d’habilitats dotats amb l’última tecnologia, així com nous espais de suport i d’administració.

L’entorn dels edificis que formen el Campus s’ha adequat amb noves àrees verdes i s’han urbanitzat els carrers d’accés.

El cost de les obres ha estat de 5,8 M €. El finançament ha anat a càrrec a la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau en base al Pla d’Acció Social i Recerca aprovat per la MIA per als exercicis 2015 i 2016. També preveu una contribució de 320.720 € del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, un fons FEDER de 318.900 € i un crèdit de l’IDAE per a la geotèrmia de 1,14 M €.

Nova Unitat de Conductes Addictives

Després que el 2013 finalitzés la Fase 1 de l’adequació d’espais a l’Hospital per al Servei de Psiquiatria, encara restaven pendents de trasllat algunes de les seves unitats, disperses pel Recinte Històric de Sant Pau. Entre elles es trobava la Unitat de Conductes Addictives, ubicada al Pavelló de les Cuines i que a principis del 2016 s’ha traslladat a la planta 2 del Pavelló de Sant Antoni, al mateix Recinte Històric. Per a l’adequació d’aquesta planta, projectada per l’arquitecte Joan Tous i executada entre l’abril i el desembre de 2015, la Fundació Privada ha destinat 889.858 € per rehabilitar-la i 100.000 € per equipar-la.

Aquesta nova Unitat compta amb unes instal·lacions de 1.243 m² de superfície, completament renovades i que responen a les necessitats assistencials actuals. Els serveis que la integren són: la Unitat Hospitalària de Desintoxicació (UHD), ubicada a l’espai anomenat Sala Montserrat Montero, l'Hospital de Dia, i el Centre d'Atenció i Seguiment Sant Pau (CAS Sant Pau), que engloba les Consultes Externes i el Seguiment d’Infermeria.

La Sala Montserrat Montero disposa de 12 habitacions individuals, dues de les quals es podrien convertir en dobles, 4 consultes, sala d’estar-menjador, aula de plàstica, gimnàs, terrassa i una àrea d’ingressos. Al CAS Sant Pau hi ha 10 consultes amb sala d’espera i recepció, mentre que Seguiment d’infermeria disposa de dos punts d’atenció. L'Hospital de Dia té dues sales i comparteix amb la UHD el gimnàs, l’aula de plàstica i la consulta de teràpia de grup. La Unitat també disposa de vestidors per al personal, un dormitori per al metge de guàrdia de Psiquiatria, dues sales de descans per al personal sanitari (office), dues àrees de treball, un magatzem i la secretaria.

La Unitat Hospitalària de Desintoxicació de Sant Pau és la més gran de Catalunya (inclou 12 llits) i la que concentra més activitat assistencial. Des de fa anys és centre de suport a d’altres centres ambulatoris per al tractament de les addiccions.