Enrere 15/11/2018

S’inaugura el nou edifici de Recerca

El president de la Generalitat, Joaquim Torra, ha inaugurat avui, 15 de novembre de 2018, el nou edifici de l’Institut de Recerca de Sant Pau. A l’acte han assist l’administrador de torn de la Molt Il·lustre Administració, Mn. Josep Maria Turull; el president del Patronat de l'Institut de Recerca, Enric Argelagués; el director científic del centre, Jaume Kulisevsky; la rectora de la UAB, Margarita Arboix; i diversos representants del personal assistencial, investigador i de serveis.

La construcció del nou equipament ha estat promoguda per la Fundació amb l’objectiu d’aglutinar en un únic espai tota l’activitat investigadora que es produeix a l’entorn de Sant Pau. L’edifici ha estat dissenyat per la UTE 2Buixadé, Margarit, Ferrando, SLP & Pich-Aguilera Arquitectes, SLP. El cost total del projecte és de 17 milions d’euros, finançats per la Fundació amb una aportació de 12 milions d’euros als quals cal sumar una subvenció de 5 milions d’euros provinent dels fons europeus FEDER, gestionats per la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement.

Els nous espais de recerca tenen 9.681 metres quadrats de superfície distribuïts en cinc plantes. L’edifici està equipat amb laboratoris, plataformes científic-tècniques i de serveis transversals, diverses àrees de recerca i espais per a les dependències administratives de l’Institut. A més, acollirà la seu del Banc de Sang i Teixits de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.

L’edifici ha estat dissenyat seguint estrictes criteris de sostenibilitat. Un dels elements més característics de la nova construcció és la façana ventilada amb pell ceràmica. La formen diferents peces que imiten les teulades i les façanes dels pavellons modernistes. A més, està dotat amb altres mesures d’eficiència com enllumenat LED, sistemes de recollida d’aigües pluvials, plaques fotovoltaiques i una coberta vegetal.