Enrere 25/10/2018

Sant Pau rep el reconeixement de la Coordinadora Catalana de Fundacions

La trajectòria centenària de la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau va ser reconeguda a l'acte commemoratiu del 40è aniversari de la Coordinadora Catalana de Fundacions (CCF), que va tenir lloc el passat dilluns 22 d’octubre. Durant la celebració de l’acte, es va homenatjar les fundacions catalanes amb més de 500 anys d’història, entre les que es troben, a banda de Sant Pau (1401), la Fundació Hospital de Sant Celoni (1170), la Fundació Sant Andreu Salut de Manresa (1260) i la Fundació Salut Empordà (1313), entre d’altres. Totes elles són entitats nascudes durant l’Edat Mitjana amb l’objectiu d’atendre la població més vulnerable i desvalguda en un context de pobresa i insalubritat.

La Fundació de Sant Pau va estar representada per Mn. Josep Maria Forcada, Administrador de Torn de la Molt Il·lustre Administració. Durant la cloenda de l’acte, la consellera de Justícia, Ester Capella, va destacar l’aportació fonamental que han fet les fundacions a la societat, no només pels seus serveis, sinó també pels seus valors.

Les fundacions catalanes aporten el 40% de l’activitat de tot l’Estat, tot i que Catalunya només representa el 6% del territori, el 15 % de la població i el 19% del PIB, segons dades de la CCF.