Enrere 20/07/2017

Restauració del frontal d’altar de l’església de l’Hospital de la Santa Creu

El frontal d’altar de l’església de l’antic Hospital de la Santa Creu torna al seu emplaçament al Recinte Modernista després de ser restaurat pel Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya.

Es tracta d’un tapís dels segles XVII i XVIII; de vellut, brodat amb sedes i fils metàl·lics, i passamaneries. Format per elements tèxtils incorporats en diverses èpoques, al centre s’hi mostra un Calvari i als laterals, dissenys vegetals i grotescos acompanyant l’escut de l’Hospital de la Santa Creu.

Des dels anys 40, aquesta peça estava exposada a la sala Domènech i Montaner del Pavelló de l’Administració, d’on va ser retirada el 2009 per a la seva restauració. Un cop finalitzats els treballs, el frontal ha tornat al mateix emplaçament.

El procés de restauració ha durat deu mesos, i ha estat finançat per la Fundació Privada i la Conselleria de Cultura de la Generalitat de Catalunya a través d’una subvenció de 7.052 euros.