Enrere 13/11/2017

Obertura del nou Dispositiu d’Atenció a la Fragilitat del Servei d’Urgències

L’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau ha posat en marxa el Dispositiu d’Atenció a la Fragilitat, un nou espai del Servei d’Urgències que funciona les 24 hores al dia amb 13 boxes adaptats a les característiques dels pacients més vulnerables.

Donada la transcendència del projecte, la Fundació Privada ha destinat 255.700 € a l’adequació d’aquest nou espai pensat per a persones grans amb malalties cròniques, però també per a persones que tenen demència, malalties neurològiques, oncològiques, alt grau de dependència o qualsevol trastorn que els pugui provocar estrès i ansietat quan són ateses a Urgències.

Sant Pau atén 115.000 urgències d’adults a l’any, el 40% són de majors de 65 anys i al voltant d’un 20% compleixen criteris de vulnerabilitat. Amb aquest nou dispositiu es treballarà perquè els malalts més fràgils estiguin a Urgències el menys possible (amb una estada prevista d’entre 12 i 36 hores) i en les millors condicions. El nou dispositiu té cortines especials per absorbir els sorolls, la llum natural és regulable –i l’artificial és de baixa intensitat– i el recobriment de les parets és especial per evitar els reflexos. També està pensat perquè els malalts i els acompanyants tinguin una estada més confortable.