Enrere 01/12/2016

Nou llibre sobre el Recinte Modernista editat amb Enciclopèdia Catalana

La Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i Enciclopèdia Catalana, en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona, han editat ‘Sant Pau Patrimoni Modernista. Barcelona’. El nou llibre, disponible en català, castellà, anglès i francès, passeja visualment per la història del Recinte Modernista i els seus detalls artístics.

Aquest nou projecte editorial, de 264 pàgines, mostra Sant Pau tal com es va concebre i posa en valor la seva recuperació patrimonial. A més, pretén donar a conèixer la història de la institució i divulgar detalls, vivències i anècdotes que s’hi han succeït.

Els capítols del llibre, que desenvolupen temes específics, estan encapçalats per un text introductori. Tot seguit, un ampli reportatge fotogràfic de Robert Ramos fa una acurada descripció gràfica de cada matèria. Entre altres qüestions, es desenvolupen aspectes com la trajectòria personal de l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner i les bases del projecte que va concebre per a Sant Pau, la contribució que feren artistes i artesans al llarg del procés constructiu, els materials emprats o la simbologia present al conjunt arquitectònic.

L’historiador Daniel Venteo ha realitzat la introducció del llibre, un relat que situarà el lector en la transcendència de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau com a institució sanitària, el context social i polític en que va néixer el Modernisme com a moviment cultural i artístic i l’estreta implicació que ha tingut la institució amb el seu entorn més immediat, la ciutat de Barcelona.