Enrere 01/04/2019

L’Arxiu Històric col·labora amb l’exposició ‘Barcelona, capital mediterrània’

L’Arxiu Històric de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau ha cedit dues peces al Museu d’Història de Barcelona en el marc de l’exposició ‘Barcelona, capital mediterrània’, que ja es pot visitar a la Plaça del Rei i la Capella Reial de Santa Àgata. En concret, la documentació cedida és la Butlla de confirmació de la fundació de l’Hospital del papa Benet XIII (1401) i el Llibre antic de l’Hospital de Pere Desvilar (1308-1427).

L’exposició aborda el paper que va tenir l’activitat comercial mediterrània en la generació de recursos i la diversificació social que va permetre el naixement de Barcelona com a municipi. El projecte forma part del cicle dedicat pel Museu d’Història de Barcelona al vincle del mar amb la història de la ciutat, iniciat l’any 2017, i que es clourà a finals del 2019 amb l’exposició ‘El port modern, segles XIX-XX’.

La participació de l’Arxiu Històric en el projecte és una mostra de la significació històrica del fons documental que gestiona la Fundació.

Enrere 01/04/2019

L’Arxiu Històric col·labora amb l’exposició ‘Barcelona, capital mediterrània’