Enrere 11/07/2018

La butlla fundacional de l’Hospital de la Santa Creu ha tornat a l’Arxiu Històric

Des del passat 14 de juny, la butlla fundacional de l’antic Hospital de la Santa Creu es troba dipositada a l’Arxiu Històric de l’Hospital, després de gairebé quaranta anys a l’Arxiu Capitular de Barcelona, on fou traslladada per a restaurar-la i promoure’n l’estudi.

La butlla, atorgada pel papa Benet XIII a Avinyó el 5 de setembre del 1401, suposa la ratificació de la unió dels sis petits hospitals que, per acord entre el Capítol de la Catedral i el Consell de Cent, donà lloc a l’Hospital de la Santa Creu. Aquest pergamí és de fet i de dret el document fundacional de l’Hospital, i del qual emana la constitució de la Molt Il·lustre Administració. Encara avui dia, la Fundació Privada presenta testimoni d’aquesta butlla com a document que en fonamenta l’existència.

Un cop formalitzat el lliurament pel canonge arxiver Mn. Robert Baró, la butlla s’ha traslladat a l’Arxiu Històric, on ja es troba dipositada amb la resta de fons. També ha estat digitalitzada i incorporada a la plataforma de consulta de documentació històrica. La podeu veure aquí.