Enrere 15/05/2019

El Centre Kàlida Sant Pau es fa realitat

Després de mesos d’obres, el Centre Kàlida Sant Pau comença a funcionar a ple rendiment. El passat dijous 9 de maig va tenir lloc la inauguració de l’edifici que ha de donar cabuda a aquest nou espai d’acompanyament psicosocial del càncer per a pacients, cuidadors i familiars, i que han impulsat la Fundació Nous Cims i la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, amb la col·laboració de l’Hospital.

El Centre Kàlida Sant Pau, únic a l’Estat espanyol, segueix l’experiència de la xarxa internacional de Centres Maggie’s, en la qual s’inspira. Integrat per professionals especialitzats en suport oncològic (psicooncòlegs, infermers, treballadors socials i terapeutes), Kàlida Sant Pau oferirà suport emocional, pràctic, social i gratuït a qualsevol persona amb càncer i el seu entorn més proper. El programa assistencial complementarà els tractaments mèdics dispensats pels hospitals, per això s’ha ubicat molt a prop de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, una localització estratègica per garantir la seva relació amb el Servei d’Oncologia de Sant Pau.

L’arquitecta Benedetta Tagliabue ha estat la responsable d’idear l’edifici que acull Kàlida Sant Pau. Es tracta d’un entorn arquitectònic protector, amable, envoltat de vegetació i sense referències a un centre hospitalari o de salut. El disseny interior, per la seva banda, ha estat realitzat per Patricia Urquiola, qui ha creat una atmosfera càlida i acollidora, una llar fora de la llar.

La inauguració de l’edifici Kàlida Sant Pau ha comptat amb la presència de l’Administrador de Torn de la Fundació Privada, Víctor Cullell; el president de la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital, Dr. Enric Argelagués; el president de la Xarxa Internacional Maggie’s, Alan Eisner; el president de la Fundació Kàlida, Germán Castejón; l’arquitecta Benedetta Tagliabue i la interiorista Patricia Urquiola.

Enrere 15/05/2019

El Centre Kàlida Sant Pau es fa realitat