Enrere 19/03/2018

30 anys de la Cursa Científica de Sant Pau

El passat dissabte 17 de març, la 30a edició de la Cursa Científica de Sant Pau, organitzada pel Servei de Cardiologia de l’Hospital amb el suport de la Fundació DIR, la Fundació Cors Units i la Fundació Privada, va tornar a transcórrer pel Recinte Modernista. El tret de sortida el va donar Beatriz Pascual, atleta catalana especialitzada en marxa atlètica.

Des de 1989 l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau organitza la Cursa Científica amb dos objectius: aprofundir en el coneixement dels efectes de l’esport sobre la salut i conscienciar la població sobre la necessitat de fer exercici. En aquests 30 anys més de 2.000 participants hi han pres part i s’hi han dut a terme una vintena d’investigacions, que han permès demostrar científicament que l’esport és beneficiós per a la salut i que la pràctica de l’exercici físic és recomanable per a totes les persones, incloses les malaltes.

Un cop més, la Fundació Privada ha donat suport a aquesta iniciativa, facilitant l’accés dels corredors al conjunt modernista de Sant Pau i, en aquesta edició, acollint en un dels seus auditoris la jornada commemorativa dels 30 anys de la Cursa. En aquesta jornada, que va tenir lloc el divendres 16 de març, el Dr. Ricard Serra Grima, ànima mater de la Cursa Científica, va presentar una ponència sobre les aportacions d’aquesta iniciativa en la recerca dels efectes de l’exercici físic de llarga durada. La ponència va anar a càrrec del Dr. Ignasi Carrió, director del Servei de Medicina Nuclear, i del Dr. Jordi Ordóñez, cap clínic i responsable del Laboratori Cardiovascular de Sant Pau.