• 28/04/2017

2a Jornada “Entre nosaltres” de Qualitat de Vida i Càncer de Mama

La Fundació Privada ha tornat a col·laborar amb la 2a Jornada Participativa Qualitat de Vida i Càncer de Mama “Entre nosaltres”, que va tenir lloc al Recinte Modernista de Sant Pau el passat dissabte 22 d’abril i va comptar amb l’assistència d’unes 1.000 persones, que van participar en els diferents col·loquis, tallers i activitats que s’hi van programar.

L’objectiu de la jornada, organitzada per l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i el seu Institut de Recerca, és promocionar totes aquelles activitats que puguin retornar la qualitat de vida a les pacients que han patit aquesta malaltia i recaptar fons destinats, íntegrament, a desenvolupar la segona part d’un estudi iniciat el 2015, que analitza l’impacte socioeconòmic del càncer de mama en les nostres pacients per tal de poder millorar el seu benestar diari.

• 25/04/2017

Donació del fons documental del Dr. Manuel Carreras

El passat divendres, 21 d'abril, va tenir lloc l'acte de signatura a favor de la Fundació Privada de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de l'acord de donació del fons documental del Dr. Manuel Carreras Padrós, facultatiu que va pertànyer al Servei de Ginecologia i Obstetrícia del nostre hospital de 1973 a 1976.

Aquest fons, recollit pel Dr. Carreras fruit del seu afany investigador, està constituït majoritàriament per un conjunt documental de gran interès sobre la història de l’antic Hospital de la Santa Creu, del Teatre de la Santa Creu (després, Teatre Principal de Barcelona), i de la història dels teatres de Barcelona en general, així com objectes antics relacionats amb la pràctica mèdica, exposats actualment a l’espai expositiu del Pavelló de Sant Salvador.

• 12/04/2017

Col·locació de la primera pedra del centre Kàlida Sant Pau

Sant Pau comptarà amb un nou espai dedicat a la millora de la qualitat de vida de les persones amb càncer i els seus familiars. Aquest és l’objectiu del centre Kàlida Sant Pau, que estarà situat davant de l’Hospital, a pocs metres del Servei d’Oncologia.

Es tracta d’un espai dissenyat per Benedetta Tagliabue on els malalts trobaran suport pràctic i social de manera oberta i gratuïta, i que complementarà el tractament mèdic dels pacients. A Kàlida els malalts i acompanyants hi trobaran un equip de professionals, infermeres, psicòlegs, assistents socials i terapeutes que els atendran sense haver de sol·licitar cita prèvia.

Pàgines