• 27/02/2017

Nou espai expositiu de Sant Salvador

El Pavelló de Sant Salvador, l’últim edifici restaurat del Recinte Modernista, acull el nou espai expositiu de Sant Pau.  Les dues plantes de la construcció han ajudat a diferenciar clarament els llenguatges que expliquen els dos eixos temàtics de l’espai: la història de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau des dels seus orígens (1401) i l’homenatge a la figura de l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner.
    La visita comença a la planta soterrània, a la que s’accedeix des dels túnels. Una primera projecció en una pantalla panoràmica situa al visitant en els principals continguts expositius que es trobarà al pavelló: l’hospital dins la història de la medicina a Barcelona; el llegat de Pau Gil i la contribució de la societat civil catalana a l’Hospital; i la creativitat de Lluís Domènech i Montaner al servei del nou Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.

• 01/12/2016

Nou llibre sobre el Recinte Modernista editat amb Enciclopèdia Catalana

La Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i Enciclopèdia Catalana, en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona, han editat ‘Sant Pau Patrimoni Modernista. Barcelona’. El nou llibre, disponible en català, castellà, anglès i francès, passeja visualment per la història del Recinte Modernista i els seus detalls artístics.

Aquest nou projecte editorial, de 264 pàgines, mostra Sant Pau tal com es va concebre i posa en valor la seva recuperació patrimonial. A més, pretén donar a conèixer la història de la institució i divulgar detalls, vivències i anècdotes que s’hi han succeït.

• 23/11/2016

Commemoració del Dia Internacional dels Supervivents del Suïcidi

Amb motiu del Dia Internacional dels Supervivents del Suïcidi, que se celebra cada any des de 2013 el tercer dissabte de novembre, familiars i amics de persones que s'han tret la vida s'han reunit al Recinte Modernista per parlar obertament de les seves experiències. També s'ha fet una encesa de llums en record de les persones que han perdut la vida per aquesta causa.

La Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau dóna suport a aquesta iniciativa impulsada pel col·lectiu Després del Suïcidi-Associació de Supervivents (DSAS), que té com a objectiu facilitar un espai de confiança i d’escolta respectuosa per acompanyar els supervivents en el seu procés de dol.

Pàgines