• 04/09/2017

Masterclass de Zumba a favor de l’Alzheimer

El passat diumenge 3 de setembre, coincidint amb una jornada d’entrada gratuïta al Recinte Modernista, l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau hi va organitzar una Masterclass de Zumba D-Move. La recaptació de les inscripcions i de les diferents aportacions recollides al llarg de la jornada es destinarà a la investigació d’Alzheimer que porta a terme la Unitat de Memòria de l’Hospital. Aquesta iniciativa va comptar amb el suport de la Fundació Privada i la Fundació DiR.

• 20/07/2017

Restauració del frontal d’altar de l’església de l’Hospital de la Santa Creu

El frontal d’altar de l’església de l’antic Hospital de la Santa Creu torna al seu emplaçament al Recinte Modernista després de ser restaurat pel Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya.

Es tracta d’un tapís dels segles XVII i XVIII; de vellut, brodat amb sedes i fils metàl·lics, i passamaneries. Format per elements tèxtils incorporats en diverses èpoques, al centre s’hi mostra un Calvari i als laterals, dissenys vegetals i grotescos acompanyant l’escut de l’Hospital de la Santa Creu.

Des dels anys 40, aquesta peça estava exposada a la sala Domènech i Montaner del Pavelló de l’Administració, d’on va ser retirada el 2009 per a la seva restauració. Un cop finalitzats els treballs, el frontal ha tornat al mateix emplaçament.

• 20/06/2017

Suport a la formació de joves sols en situació de risc social

El passat 15 de juny, es va celebrar l’acte de lliurament del diploma d’Assistents Personals de persones amb diversitat funcional a joves del Casal dels Infants.

La formació d’aquests joves sols en situació de risc social, impulsada per l’Hospital de Sant Pau, el Casal dels Infants i la federació d’associacions de persones amb diversitat funcional (ECOM), ha estat possible gràcies a la participació activa i voluntària del Servei de Medicina Física i Rehabilitació de l’Hospital de Sant Pau. Els alumnes provenen del Servei de Transició a l’Autonomia del Casal, que dóna accés a formació i habitatge a nois i noies de 18 a 23 anys sense xarxa social ni familiar. Persones amb diversitat funcional participen en aquest projecte formatiu, rebent una atenció de qualitat i servint de model de superació per als joves.

Pàgines