• 20/07/2017

Restauració del frontal d’altar de l’església de l’Hospital de la Santa Creu

El frontal d’altar de l’església de l’antic Hospital de la Santa Creu torna al seu emplaçament al Recinte Modernista després de ser restaurat pel Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya.

Es tracta d’un tapís dels segles XVII i XVIII; de vellut, brodat amb sedes i fils metàl·lics, i passamaneries. Format per elements tèxtils incorporats en diverses èpoques, al centre s’hi mostra un Calvari i als laterals, dissenys vegetals i grotescos acompanyant l’escut de l’Hospital de la Santa Creu.

Des dels anys 40, aquesta peça estava exposada a la sala Domènech i Montaner del Pavelló de l’Administració, d’on va ser retirada el 2009 per a la seva restauració. Un cop finalitzats els treballs, el frontal ha tornat al mateix emplaçament.

• 20/06/2017

Suport a la formació de joves sols en situació de risc social

El passat 15 de juny, es va celebrar l’acte de lliurament del diploma d’Assistents Personals de persones amb diversitat funcional a joves del Casal dels Infants.

La formació d’aquests joves sols en situació de risc social, impulsada per l’Hospital de Sant Pau, el Casal dels Infants i la federació d’associacions de persones amb diversitat funcional (ECOM), ha estat possible gràcies a la participació activa i voluntària del Servei de Medicina Física i Rehabilitació de l’Hospital de Sant Pau. Els alumnes provenen del Servei de Transició a l’Autonomia del Casal, que dóna accés a formació i habitatge a nois i noies de 18 a 23 anys sense xarxa social ni familiar. Persones amb diversitat funcional participen en aquest projecte formatiu, rebent una atenció de qualitat i servint de model de superació per als joves.

• 28/04/2017

2a Jornada “Entre nosaltres” de Qualitat de Vida i Càncer de Mama

La Fundació Privada ha tornat a col·laborar amb la 2a Jornada Participativa Qualitat de Vida i Càncer de Mama “Entre nosaltres”, que va tenir lloc al Recinte Modernista de Sant Pau el passat dissabte 22 d’abril i va comptar amb l’assistència d’unes 1.000 persones, que van participar en els diferents col·loquis, tallers i activitats que s’hi van programar.

L’objectiu de la jornada, organitzada per l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i el seu Institut de Recerca, és promocionar totes aquelles activitats que puguin retornar la qualitat de vida a les pacients que han patit aquesta malaltia i recaptar fons destinats, íntegrament, a desenvolupar la segona part d’un estudi iniciat el 2015, que analitza l’impacte socioeconòmic del càncer de mama en les nostres pacients per tal de poder millorar el seu benestar diari.

Pàgines