Pla d’acció social i recerca

Acció social

Suport als malalts oncològics

La Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i la Fundació Nous Cims, amb la col·laboració de l’Hospital de Sant Pau, impulsen Kàlida Sant Pau, un nou projecte que neix amb la finalitat de millorar la qualitat de vida de les persones amb càncer i la dels seus familiars.

El 6 d’abril de 2017 va tenir lloc l’acte de col·locació de la primera pedra de l’edifici que acollirà l’activitat del primer centre Kàlida, que obrirà les portes al llarg del primer quadrimestre de 2018 al mateix recinte de Sant Pau, a pocs metres de l’Hospital i del seu Servei d’Oncologia.

En aquest espai, dissenyat per Benedetta Tagliabue, els malalts hi trobaran suport pràctic i social de manera oberta i gratuïta, una assistència que complementarà el tractament mèdic dels pacients. A Kàlida els malalts i acompanyants hi trobaran un equip de professionals, infermeres, psicòlegs, assistents socials i terapeutes que els atendran sense haver de sol·licitar cita prèvia.

Kàlida Sant Pau forma part de la xarxa global de centres Maggie’s, amb la que col·labora i en els serveis de la qual s’ha inspirat per dur a terme el projecte: atenció psicològica al llarg del procés; suport emocional; ajuda per minimitzar l’impacte en l’entorn social del malalt; gestió de la malaltia i de l’estrès; optimització de la qualitat de vida; tallers de relaxació, nutrició, ioga...

L’arquitecta ha dissenyat un edifici protector, amable i sense referències als centres de salut habituals. Un espai pensat per rebre l’esmentat suport pràctic i social, i per ser un punt de trobada on les persones podran interactuar, reunir-se per parlar i compartir les seves vivències i emocions.

La Fundació Privada, en compliment dels seus fins fundacionals, impulsa aquest nou projecte dintre del seu Pla d’acció social i recerca.